Najlepším argumentom surovej mrkvy bolo pritom zlepšenie zraku, a ten sa roky prenášal výchovou a ústnym podaním a keďže internet nebol, mýty aj pravdivé novodobé poznatky sa menili pomalšie a uchovávali sa dlhšie. Tak to bolo aj s mrkvou. Až po čase sa prišlo na to, koľko živín skutočne obsahuje a na čo všetko pozitívne vplýva. A nie je to len zrak.

Odšťavte osem ošúpaných mrkiev, šesť stoniek zeleru a dve nakrájané jablká. Potom všetko zalejte trojnásobným množstvom nesýtenej minerálnej vody a dajte do chladničky. Popíjajte trikrát do dňa, robte tak počas dvoch týždňov. Ak nemáte odšťavovač môžete zmiešať jablkovú, zelerovú a mrkvovú stopercentnú šťavu.
Zdroj: Shutterstock

Vo väčších dávkach pomáha problematickej pleti, chráni pred niektorými druhmi rakoviny, zlepšuje sústredenie, znižuje únavu, pôsobí protizápalovo a proti starnutiu, znižuje cholesterol, zlepšuje trávenie. A pre vysoký obsah betakaroténov, ktoré generujú vitamín A, podľa starých právd významne pôsobí aj na správnu funkciu zraku.

Ale v akej forme ju konzumovať?
Jedna z jej najlepších vlastností je, že zmierňuje tráviace ťažkosti a lieči hnačky, neutralizuje aj premrštené žalúdočné kyseliny. V tomto prípade sa však odporúča najmä jej dusená, varená a strúhaná forma. Je to preto, že každý vitamín sa pri inom type úpravy inak správa, znižuje či znásobuje sa. Dôležitý vitamín A sa z karotky najlepšie uvoľňuje pri tepelnej úprave, asi polovične pri strúhaní a len málo pri hryzkaní v surovom stave.