Tradícia má železnú košeľu, a hoci pečivo dodnes konzumujete denne aj niekoľkokrát, až také nevyhnutné nie je. Nezúfajte, jeho obmedzenie nemusíte v strave vôbec zásadne pocítiť. Či sa orientujete na bezlepkovú, alebo na paleo diétu, netreba sa vzdať ani šťavnatých hamburgerov.

1. Sladké zemiaky
Hrianka zo sladkého zemiaka je skvelou súčasťou burgera namiesto pečiva. Pridáva ďalšiu dimenziu chuti k použitým surovinám a zároveň je dostatočne mäkká, aby sa dala pohodlne jesť. Sladké zemiaky sa krájajú na väčšie pláty a potom pečú v rúre, na grile alebo v hriankovači.

2. Šalátové listy
Šalátové listy sú azda najzdravšia alternatíva pečiva, napríklad v burgeri či tortile, a využívajú ich aj viaceré zahraničné reťazce rýchleho občerstvenia. Mäso, syr a zelenina zabalené do najhrubšej časti šalátového, alebo ak chcete ázijskú verziu – kapust ného listu, sú chutné, praktické a obsah kalórií výsledného pokrmu je nižší o zásadné číslo.

Šalátové listy sú azda najzdravšia alternatíva pečiva.
Zdroj: Dobré jedlo
Šalátové listy sú azda najzdravšia alternatíva pečiva.