Jar je v plnom prúde a okrem strašiaka koronavírusu vás trápia aj bežné ochorenia späté s týmto ročným obdobím. Navyše mnohým v domácej izolácii chýba slniečko i kyslík, takže vaša obranyschopnosť môže byť znížená a rekonvalescencia o to zdĺhavejšia.

Aj niekoľko týždňov
Po chrípke trvá organizmu oveľa dlhšie ako po bežnej nádche alebo prechladnutí, kým sa zregeneruje. „Chrípkové ochorenia zvyčajne pacienta ,položia´ do postele a aj niekoľko týždňov po poklese horúčky a kašľa u neho zvyčajne pretrváva celková slabosť a únava,“ vysvetľuje praktická lekárka.

Poľaviť v práci i v športe
Rekonvalescencia predstavuje fázu zotavovania a uzdravovania organizmu, ktorý je v tomto období oslabený, preto človeka unavia aj bežné činnosti, napríklad domáce práce. „Nie je rozumné túto fázu preskočiť a hneď po chorobe sa vrhnúť do pracovného kolotoča ani začať naplno športovať. Potreby organizmu treba rešpektovať a doslova ho ,počúvať´,“ radí odborníčka.

Receptom je postupnosť
Neznamená to však opačný extrém a nulovú aktivitu. „Mesiac po odznení virózy sa nemusíte celé dni povaľovať a šetriť. Je veľmi dôležité dostať sa do formy a získať späť stratenú kondíciu postupne,“ vysvetľuje doktorka Bendová. Najrozumnejším prístupom je podľa nej postupné zvyšovanie záťaže a sledovanie reakcií tela. Vysvetľuje: „Ak ste predtým behávali päť kilometrov denne a teraz sa zadýchate aj pri chôdzi po schodoch, jednoducho sa ešte nemôžete na druhý deň vrátiť k predošlej športovej záťaži. Vaša imunita potrebuje čas, aby sa znova dostala na úroveň pred chorobou.“