1. kolo: Energia
Snažíte sa zhodiť kilá, ktoré ste nechtiac nabrali počas karantény? Ak kontrolujete každý zbytočný kilojoul, možno si odopierate ovocie alebo si vyberáte menej sladké. Čerstvé ovocie je však dôležitý zdroj živín a obsahuje len malé množstvo jednoduchého cukru, ktorý rýchlo spálite fyzickou aktivitou. Energetická hodnota 100 g sladkých čerešní je 264 kJ, rovnakého množstva višní 209 kJ. Bod pre višne.
Stav - 1 : 0

2. kolo: Vitamín C
Jeden z najdôležitejších vitamínov a silný antioxidant. Kyselina askorbová je pre ľudský organizmus nenahraditeľná, pretože bez nej by nefungovali telesné orgány ani imunitný systém. Ľudské telo si vitamín C nedokáže vyrobiť, preto ho denne treba dopĺňať – minimálne 60 mg. Medzi jeho najlepšie zdroje patrí čerstvé ovocie. V 100 g čerešní je 7 mg vitamínu C, v rovnakom množstve višní 10 mg. Ďalší bod pre višne.
Stav - 2 : 0

s
Zdroj: Shutterstock

3. kolo: Draslík
Táto minerálna látka ovplyvňuje veľké množstvo telesných funkcií, napríklad pulz, krvný tlak, činnosť nervových tkanív, hladinu telesných tekutín. Dlhodobo nízka hladina draslíka môže viesť k zdravotným ťažkostiam. K stratám draslíka dochádza pri hnačkách, užívaní niektorých liekov a pri drastických diétach či hladovaní. V 100 g čerešní sa nachádza 222 mg draslíka, v 100 g višní 173 mg. Bod získavajú čerešne.
Stav - 2 : 1

Víťaz: Višne
Trpkokyslé príbuzné sladkých čerešní sa trocha neprávom ocitli v ich tieni, pretože výživovými vlastnosťami sa im vyrovnajú, v mnohom ich dokonca prevyšujú. Podobne ako čerešne obsahujú protizápalové látky, ktoré zmierňujú artritídu a dnu. Višne sú zdrojom melatonínu, preto pomáhajú pri problémoch so spánkom. Jedzte ich na prevenciu paradentózy, na posilnenie ciev a na peknú pleť. Pre vysoký obsah jódu sa odporúčajú pri ochoreniach štítnej žľazy, draslík pomáha pri vysokom krvnom tlaku aj pri chudnutí.