Odvážte porcie
Keď neviete odhadnúť množstvo cestovín, radšej ich pred varením odvážte. Optimálna porcia pre jedného je 60 až 90 g sušených cestovín. Bezvaječné cestoviny z tvrdej pšenice sú ľahko stráviteľné a bohaté na rastlinné bielkoviny, vitamíny B, vitamín E a minerálne látky fosfor, vápnik, sodík, horčík, meď a železo. Energetická hodnota uvarených cestovín je približne 1 500 kJ/100 g, podobne ako u ryže. Aj z cestovín sa však dá pribrať, ak si nedáte pozor na to, s čím ich jete.

TIP
Cestovinám nepridávajte zbytočné kalórie v podobe tučných syrov a omáčok, radšej si doprajte viac zeleniny.

Utopte ich!
Pri varení cestovín nešetrite vodou. Aj kvalitné cestoviny sa začnú zhlukovať a varia sa pomalšie, keď nie sú ponorené v dostatočnom množstve vody. Na 100 gramov sušených cestovín počítajte aspoň s litrom vody. Vodu osoľte, až keď začne vrieť. Do hrnca pridajte aspoň kávovú lyžičku soli. Cestoviny z tvrdej pšenice neoplachujte, iba sceďte a pokvapkajte olivovým olejom, aby sa rozvinula chuť.