Aj váš príjem sodíka môže mať významný vplyv na srdcovú frekvenciu a krvný tlak. Keď budete konzumovať slané potraviny, telo bude zadržiavať vodu, riediť obsah sodíka v krvi na bezpečnú úroveň. Výsledkom je väčší objem krvi.

nakupovanie
Zdroj: Shutterstock

S väčším množstvom krvi v celotelovom obehu musí srdce pracovať usilovnejšie, čo sa odráža na jeho funkcii. Potrebujeme len niečo okolo 180 až 500 mg sodíka denne. Napriek tomu, priemerný Európan spotrebuje viac ako 3000 mg sodíka denne. Primárnymi zdrojmi sú spracované potraviny. Aj zdravie vašich ciev má vplyv na srdcovú frekvenciu. Strava s vysokým obsahom nasýtených a trans tukov zvyšuje hladiny LDL alebo zlého cholesterolu, čo prispieva k zmenám srdcovej činnosti.

LDL sťahuje cievy
Strava s vysokým obsahom nasýtených tukov zvyšuje riziko vzniku aterosklerózy alebo kôrnatenia tepien. Tvorí sa plak na vnútorných stenách ciev a obmedzuje ich priechodnosť. Srdce tak musí pracovať oveľa silnejšie, aby udržalo prietok krvi. Niektoré potraviny môžu funkciu srdca zlepšiť. Zdravé tuky, ako je olivový olej a ďalšie polynenasýtené a mononenasýtené tuky môžu znížiť hladinu cholesterolu a pomáhajú predchádzať tvorbe plaku v tepnách.