Pri olivách sa nedá veľmi jednoznačne povedať, či sa k diéte hodia alebo nie. Preto sme sa na túto hádanku pozreli bližšie. Ak si ich dáte ako prílohu k jedlu, je to výborná voľba. Lenže ak sa rozhodnete konzumovať ich po večeroch pri televízii, nepochválime vás. Olivy, samé o sebe, majú málo kalórií. Stovka gramov čistých olív obsahuje len 150 kalórií.

Olivový olej
Zdroj: shutterstock

Čierne dokonca obsahujú ešte menej. Oba druhy majú ako bonus nízky obsah sacharidov. Nízkokalorickú hodnotu pokazia, samozrejme, slané nálevy a tučné syry, ktorými sú olivy plnené. Ľahšou voľbou sú olivy naplnené paprikou alebo mandľou. Obsahujú navyše vlákninu a tá podporuje vyprázdňovanie. Tieto malé zelené bobuľky podporia aj zdravie. Majú vysoký obsah cenných látok, minerálov, obsahujú nenasýtené mastné kyseliny, a tak pôsobia preventívne proti srdcovým ochoreniam a znižujú krvný tlak. Ak máte málo železa, určite po nich siahnite.

Pri diéte?
V malom množstve prospievajú organizmu. Ak máte chuť na niečo pod zub, je to určite lepšia voľba, ako tlačiť sa po večeroch čipsami či sladkosťami. Majú zhruba o 500 kalórií menej ako obľúbené keksíky. Telu poskytujú minerály, vitamíny a esenciálne oleje. Odporúčaná dávka, aby ste dodali telu všetko potrebné, je zhruba 7 olív za deň, takže žiadne vyjedanie celého balenia. Táto dávka predstavuje asi 25 gramov.