Koronavírus ovplyvnil nielen vaše pohybové aktivity, ale aj stravovacie návyky. Príčinou únavy a malátnosti môže byť menší výdaj energie v pomere k výdatnejším domácim pokrmom a nedostatok niektorých vitamínov a minerálnych látok. Trhoviská sú už otvorené, a tak sa vyberte na čerstvú jarnú zeleninu, ktorá ich doplní. Čo by ste určite mali vložiť do košíka?

Zelené listy
Hlávkový šalát, krehký ľadový alebo tuhší rímsky s mandľovou chuťou, špenát, jemná valeriána či horkastá rukola majú najviac živín na jar. Všetky zelené listy posilňujú imunitu, zvyšujú výkonnosť svalov vrátane srdcového, zlepšujú prísun kyslíka k bunkám a využitie bielkovín z potravy, navyše prečistia tráviaci trakt. Doplnia horčík, železo, betakarotén, kyselinu listovú, vitamíny A, C a E, a pritom nemajú takmer žiadne kalórie.

Jarná cibuľka
Najzdravšia je surová - zbaví telo škodlivín a osvieži myseľ. Zelená vňať je bohatá na betakarotén, vitamíny B, C a E, železo, vápnik, jód, síru a horčík. Biela časť obsahuje látky, ktoré fungujú ako prírodné antibiotikum. Cibuľka upravuje črevnú mikroflóru, znižuje krvný tlak, podporuje krvotvorbu, blahodarne pôsobí na cievy a močové cesty. Jedinečná kombinácia minerálov a stopových prvkov spevňuje vlasy a nechty.

Všetky zelené listy posilňujú imunitu.
Zdroj: Shutterstock
Všetky zelené listy posilňujú imunitu.

Chrumkavá reďkovka
Pre nízku energetickú hodnotu sú vítaným spestrením zdravej výživy i pomocníkom pri chudnutí. Nezáleží na tom, či sú guľaté alebo podlhovasté, červené, fialové, žlté alebo biele, všetky sú výborným zdrojom vápnika, fosforu, železa, síry, mangánu a draslíka, z vitamínov doplnia hlavne B a C. Štipľavú chuť spôsobujú horčičné oleje, ktoré pomáhajú pri ochoreniach dýchacích ciest. Chutné sú aj mladé listy, ktoré môžete pokrájať do šalátov.