Má vysoký obsah antioxidačného betakaroténu, ktorý pomáha znižovať množstvo voľných radikálov v tele a tým znižuje riziko cievnych ochorení, mŕtvice, šedého zákalu a dokonca rakoviny (najmä hrubého čreva). Vedecké poznatky preukázali, že pravidelná konzumácia brokolice chráni organizmus pred vznikom pľúcnych nádorov u fajčiarov, pred rakovinou hrubého čreva a maternice.

Kombinácia celozrnných obilnín, vajec a zeleniny v teplej forme je ideálna na zahriatie i imunitu.
Zdroj: Shutterstock

Okrem toho pomáha telu lepšie znášať ionizujúce žiarenie. Taktiež v nej nájdeme veľa železa a kyseliny listovej (vitamín B9). Tá je veľmi dôležitá počas tehotenstva a v období pred počatím nového života. Jej dostatok znižuje riziko zdravotnej poruchy v období prenatálneho vývoja – rázštepu chrbtice plodu.

Brokolicu môžete rovnako ako väčšinu ostatnej zeleniny jesť surovú alebo varenú. Varenie ale môže znížiť obsah jej vitamínov a minerálov. Spôsoby varenia a čas ohrievania majú vplyv na to, koľko živín stratíme. Dokonca aj surová zelenina stráca výživové hodnoty, ak sa nezje ihneď po zbere.