Soľ
Sodík je jedným z hlavných prvkov nachádzajúci sa v soli. Je tiež základná živina, ktorá pomáha regulovať krvný tlak a rovnováhu tekutín, ale treba nám ho len v malom množstve. Keď budete konzumovať príliš veľa sodíka, vaše telo môže zadržiavať vodu, čo spôsobuje nepríjemné priberanie na váhe.

Nesoľte toľko pri varení. Je to jeden z prvých spôsobov, ako znížiť príjem sodíka. Maximálny celodenný príjem by nemal prekročiť jednu čajovú lyžičku soli denne. Na dochucovanie potravín vám postačia aj byliny a koreniny ako je cesnak, zázvor, kôpor, oregano, paprika, rasca, mleté čierne korenie, cibuľa alebo šalvia. Ocot, citrónová šťava a horčica tiež dodajú jedlu chuť.

Spracované potraviny
Ktoré to sú? Ide o konzervované jedlo, práškové polievky, mrazené večere, čipsy, sójové omáčky, zálievky, nakladanú zeleninu, mrazenú pizzu, fast food a čínske jedlo. Nejde v nich iba o nadmieru soli. Obsahujú aj iné zložky, ako glutamát sodný, sacharín a benzoan sodný. Namiesto kupovania týchto potravín, začnite si jedlo variť. Kúpte si čerstvé mäso, zeleninu, sami si uvarte ryžu a snažte sa jesť čo najmenej mimo domu.