1. Všetko s mierou
Prejedanie sa často začína už niekoľko dní pred Vianocami pri pečení a ochutnávaní cukroviniek. Na Štedrý deň sa do všetkého pustíte naplno a nakoniec príde to najhoršie - povianočná fáza. Nechcete, aby sa dobroty pokazili, tak nasilu dojedáte zvyšky. Tomu sa dá ľahko predísť, keď si premyslíte, pre koľko osôb budete variť a piecť, aby ste sa už pri príprave vyhli prebytkom, navyše tým ušetríte kopu peňazí. Nejedzte len preto, že sa to počas sviatkov robí. Odnesie si to nielen vaša postava, ale aj trávenie.

vianoce
Zdroj: Shutterstock
vianoce

2. Navarte zdravšie
Nemusíte si odoprieť rezeň s majonézovým šalátom, len ich skúste pripraviť diétnejšie. Časť majonézy nahraďte kyslou smotanou alebo bielym jogurtom, rybu nevyprážajte v oleji, ale ju ugrilujte alebo upečte v rúre. Rezne sú chutné aj z morčacích a kuracích prsíčok a kapustnica sa dá uvariť aj bez mastnej vrstvy na povrchu.

3. Zmenšite porcie
Jedzte z menšieho taniera. Veľký tanier vymeňte za dezertný a hneď sa vám budú porcie zdať väčšie. Nedávajte na stôl jedlo v misách, aby vás nelákalo pridať si. Najprv si naložte čerstvú zeleninu a pokojne ňou zaplňte aj polovicu taniera, druhú polovicu rozdeľte napoly. Na jednu štvrtinu dajte malý rezeň alebo kúsok ryby, na druhú varené zemiaky alebo šalát. Ochutnajte všetko, ale v malých porciách, a hlavne - nemiešajte piate cez deviate.