Vápnik je súčasťou kostí a zubov. Zúčastňuje sa na nervovo-svalových reakciách. Nachádza sa predovšetkým v mliečnych výrobkoch a v obilninách. Magnézium spolu s vápnikom zabezpečuje prenášanie podráždení.

Červené krvinky
Keď chýba, môže dôjsť k svalovým kŕčom, mravčeniu v nohách a rukách. Na magnézium sú bohaté napr. zelená zelenina, zemiaky, banány a celozrnné výrobky. Vitamín B podporuje jeho prijímanie. Železo ako súčasť červených krviniek zodpovedá za prenos kyslíka v bunkách. Práve ženy často trpia nedostatkom železa. Telo ho prijíma lepšie spolu s vitamínom C, napríklad v šaláte alebo ovocnej šťave.

s
Zdroj: Shutterstock

Mnohé účinné látky, ktoré dozerajú na našu látkovú výmenu si nevieme sami vytvoriť, musíme ich preto dodávať telu v strave. Aj keď ich potrebujeme v maličkých množstvách, práve ich prísun býva často nedostatočný. Železo je potrebné najmä pre krvotvorbu. Je súčasťou červeného krvného farbiva hemoglobínu a podieľa sa tak na transporte kyslíka a teda aj na správnom fungovaní nášho tela.