1. kolo: Vitamín A
Vysoký obsah karoténov v zelenine a ovocí spoznáte jednoducho - podľa oranžového sfarbenia. Pokiaľ ide o karotény, mrkva naozaj nemá konkurenciu. Telo si z nich dokáže vyrobiť vitamín A, ktorý je dôležitý pre zdravie pokožky, slizníc a očí aj pre celkovú obranyschopnosť organizmu. V 100 g mrkvy sa nachádza 16 705 IU (medzinárodných jednotiek) vitamínu A, v 100 kalerábu iba 36 IU. Bod patrí mrkve.
Stav - 1 : 0

2. kolo: Vitamín C
Životne dôležitý vitamín podporuje imunitu a zlepšuje odolnosť proti infekciám, posilňuje srdce a cievy, znižuje cholesterol. Je nevyhnutný na tvorbu kolagénu, spevňuje pokožku a spomaľuje tvorbu vrások, urýchľuje hojenie rán, chráni zrak. Patrí medzi najsilnejšie antioxidanty a z dlhodobého hľadiska chráni pred všetkými druhmi rakoviny. V 100 g mrkvy je 5,9 mg vitamínu C, v 100 g kalerábu 62 mg. Bod získava kaleráb.
Stav - 1 : 1

Mladý kaleráb vám poskytne jedinečnú kombináciu vitamínov, minerálov a vzácnych fytochemikálií
Zdroj: Shutterstock.com
Mladý kaleráb vám poskytne jedinečnú kombináciu vitamínov, minerálov a vzácnych fytochemikálií

3. kolo: Pyridoxín
Vitamínu B6 sa hovorí aj ženský vitamín. Vyrovnáva hladinu hormónov v krvi, preto pomáha ženám s predmenštruačným syndrómom aj v klimaktériu. Okrem toho udržiava rovnováhu medzi sodíkom a draslíkom, preto je dôležitý pre srdce aj nervy. Ženy potrebujú denne 1,3 mg pyridoxínu, po 50. roku života 1,5 mg. V 100 g mrkvy sa nachádza 0,13 mg vitamínu B6, v rovnakom množstve kalerábu 0,15 mg. Ďalší bod pre kaleráb.
Stav - 1 : 2

Víťaz: Kaleráb
Mladý kaleráb vám poskytne jedinečnú kombináciu vitamínov, minerálov a vzácnych fytochemikálií. Inositol zabraňuje rozvoju sklerózy, selén chráni pred voľnými radikálmi, síra zabíja baktérie, biotín vyživuje pokožku a vlasy, cholagogum urýchľuje vylučovanie žlče, vláknina odvádza z tela škodlivé látky. Jeden malý šťavnatý kaleráb denne pomôže lepšie sa sústrediť, zlepší náladu a odbúra stres. Pokrájajte ho na plátky a chrumkajte na desiatu alebo na olovrant, postrúhajte ho do šalátov alebo poduste na troche olivového oleja a máte diétnu prílohu.