Uhorky patria k najstarším potravinám, podľa vedcov sa pestovali už pred troma tisíckami rokov. Zmienky o uhorkách môžete nájsť už v Epose o Gilgamešovi, ba aj v Biblii. Predpokladá sa však, že pôvod uhorky siaha do starovekej Indie, odkiaľ sa uhorky postupne dostali do Európy.

uhorka
Zdroj: Shutterstock

Všade samé uhorky
Dnes sú uhorky neodmysliteľnou súčasťou zeleninových šalátov. Veď predstaviť si grécky šalát bez uhorky a leto bez osviežujúcej uhorkovej polievky je takmer nemožné. Poďme sa pozrieť, ako rôzne môžete uhorky využiť pre svoje telo. A pravdaže, chudnutí. Keďže uhorka obsahuje vysoký podiel vody a v sto gramoch sa nachádza len 20 kcal, je uhorka ideálna pri chudnutí alebo jarnom detoxe. Pomáha organizmu efektívne sa zbavovať toxínov nahromadených v našom tele, napokon, má aj mierne laxatívne účinky.

Ak teda bojujete s častými zápchami a tráviacimi ťažkosťami, skúste do jedálnička zaradiť niekoľko uhoriek každý týždeň. Uhorky sú mimoriadne bohatým zdrojom vitamínov skupiny B (riboflavín, tiamín, vitamín B6 i B3), vitamínu A, vitamínu C, železa, magnézia (nájdete ho v uhorkovej šupke), kalcia, fosforu a zinku, no neobsahujú takmer žiaden tuk. Aj preto ich dietológovia vrelo odporúčajú pri redukčnej diéte.