Je jasné, že s osteoporózou si nemôžete dovoliť cvičiť všetko ako keby ste ju nemali. Ale tak ako sú svaly, ak ich precvičujete, silnejšie a väčšie, tak sa aj kosti stávajú silnejšie a odolnejšie, ak na nich so starostlivosťou nezabudnete. Musíte sa len naučiť, čo áno a čo nie.

Pri osteoporóze sa nemusíte obmedzovať na jednoduché a nudné cvičenia.
Zdroj: Shutterstock

Skôr než začnete
Poraďte sa so svojím lekárom. Každý sme špecifický a čo je pre jedného človeka primerané, druhému môže spôsobiť komplikácie, pretože stupňov osteoporózy je niekoľko a niektoré, aj nižšie popisované cvičenia, nemusia byť pre vás tie správne. Preto je nevyhnutné, aby ste sa poradili s odborníkom a takisto nezabudli počúvať, čo vám hovorí vaše vnútro. Spolu s otázkou „ako“ prichádza súčasne ešte podstatnejšia otázka „čo“. Pri osteoporóze sa nemusíte obmedzovať na jednoduché a nudné cvičenia. Vybrať si môžete z viacerých variantov.

Silový tréning
Toto cvičenie zahŕňa používanie vlastnej hmotnosti a posilňovacích strojov na spevnenie svalov a kostí v ramenách a hornej chrbtici. Cvičenia, ktoré jemne naťahujú hornú chrbticu, veľmi efektívne pomáhajú zredukovať škodlivé napätie vo svaloch a záťaž na kosti.