Zelenina
Mnoho druhov zeleniny obsahuje viac C-čka ako citrusové ovocie. Patria sem napríklad čili papričky. Obzvlášť vysoký obsah vitamínu C (viac ako 100mg v jedinom kuse) majú čili papričky červenej a zelenej farby. No pre ich pikantnosť sa konzumujú v menšom množstve. Paprika je tiež bohatým zdrojom C-čka.

Surová strava neznamená automaticky zdravá.
Zdroj: Shutterstock

Obsah tohto vitamínu sa ale líši podľa farby papriky – favoritom je v tomto smere žltá paprika. Ďalším zeleninovým zdrojom vitamínu C sú paradajky a to aj v sušenom stave a tiež napríklad tmavá listová zelenina, najmä kel (asi 120mg na 100g v surovom stave). Brokolica či petržlen vám takisto posilnia imunitu vďaka značnému obsahu C-čka, ktorý je stále vyšší než v citrusoch.

Ovocie
Medzi ovocie s najvyšším obsahom C-čka vôbec patrí Camu Camu a ešte viac tohto vitamínu vám dodá slivka Kakadu (alebo tiež kozia slivka). Pozoruhodný obsah vitamínu má potom napríklad višňa (acerola)  – v 100g je ho až 1677g.