Ak sa k tomu pridá stres, málo spánku, prekonaná chrípka či kovid, nie div, že sa cítite malátna a unavená. Čo vás opäť postaví na nohy?

Na ranný štart
Ráno vás prebudia celozrnné cereálie, lebo zložené sacharidy organizmus okamžite premieňa na energiu. Hľadajte také, ktoré neobsahujú pridaný cukor, zalejte ich polotučným mliekom a posypte orieškami. Cereálie majú vysoký obsah vitamínov skupiny B, ktoré sú dôležité na optimálne fungovanie vnútornej batérie tela - sleziny.

Zdroj energie
Bielkoviny sa zúčastňujú na všetkých telesných funkciách a ich nedostatok vedie k únave a zdravotným komplikáciám. Na každý kilogram svojej hmotnosti potrebujete 0,8 g bielkovín. Plnohodnotné bielkoviny obsahuje mäso, hydina, ryby, vajcia, mlieko a mliečne výrobky. Z rastlinných zdrojov sú najlepšie strukoviny a orechy. Rastlinných bielkovín však treba skonzumovať o niečo viac, aby sa vyrovnali tým zo živočíšnych zdrojov.

TIP!
Na okamžitú vzpruhu si pripravte mliečny ovocný kokteil. Mix bielkovín, ovocných cukrov a vitamínov osvieži a dodá extra dávku energie.

Maškrty s bonusom
Niečo drobné na zahryznutie medzi hlavnými jedlami oddiali pocit hladu a doplní energiu. Vyskúšajte jogurt s ovsenými vločkami a posekanými orechmi, malú misku čerstvého ovocia, pohár stopercentnej ovocnej šťavy, hrozno s plátkom nízkotučného syra alebo syr cottage s čerstvým ovocím.

TIP!
Príčinou únavy býva aj deficit horčíka. Ženy potrebujú denne okolo 300 mg tohto minerálu. Najviac ho obsahujú mandle, lieskovce a kešu.