Navyše zdravé cestoviny sú vlastne prínosom pre vašu štíhlu líniu. Ak sú pripravené zdravo, sú plné vlákniny a živín, ktoré vám pomôžu cítiť sa plnšie dlhší čas, a môžu mať nízky obsah kalórií v jednej porcii.

Celozrnné cestoviny
Ak chcete pripraviť zdravé jedlo ako špagety, použite celozrnné cestoviny. Celozrnné cestoviny sú veľmi sýte. Jedna šálka celozrnných penne obsahuje asi 210 kalórií, 1,5 g tuku a žiadny cholesterol a sodík. Obsahujú 41 g sacharidov, ale 5 g vlákniny a 7 g bielkovín, oveľa viacnutrične kompletných živín, než majú tradičné cestoviny. Pridajte zeleninu ako je cibuľa, zelenú papriku, šampiňóny.

Cestoviny s krémovou omáčkou
Zdroj: Shutterstock

Špaldové cestoviny
Cestoviny môžu byť tiež zo špaldy, čo je iný druh obilia podobné pšenici. Jedna porcia 57 g špaldových cestovín obsahuje 190 kalórií, 1,5 g celkového množstva tuku, ale bez nasýtených tukov, cholesterolu a sodíka. Obsahuje tiež 40 gramov celkových sacharidov, 5 g vlákniny a 8 g bielkovín.

Bez ohľadu na to, ako zdravý druh cestovín si naložíte na tanier, môžete ľahko zničiť vaše stravovacie ciele, ak nie ste opatrní pri doplnkových zložkách cestovín. Napríklad si vyberte tučné omáčky alebo zálievky. Treba jesť tie s nulovým alebo so zníženým obsahom tuku.

Inšpirujte sa v galérii cestovinovými dobrotami.