Väčšina kalórií pochádza z troch zložiek: maslo alebo olej, vajcia a cukor. Toto chutné trio znamená chutné koláčiky. Bez nich by sa nám rozpadli. Tak ako znížiť, alebo sa zbaviť niektorej z týchto základných surovín, bez toho, že vaše napečené koláče budú ako žuvačky, ktoré vyzerajú a chutia ako z kartónu?

1. Pečenie bez masla
Vo všetkých receptoch sa tvrdí, že tuk dodáva vlhkosť a bohatosť koláča. Skúste ho vymeniť za jablkový kompót, má neutrálnu chuť a funguje dobre v takmer každom pečive. Dodáva vlhkosť a vlákninu. Vymeňte polovicu masla alebo oleja rovnakým množstvom jablčného kompótu. Najlepšie sa hodí do čokoládového pečiva a perníka. Aj banány pridajú chuť, vlákninu a vlhkosť, podobne ako to robí olej.

2. Žiadne vajíčka
Vajíčka pomáhajú pri pečení, aby cesto nakyslo a bránia, aby sa rozpadlo. Vajcia tiež požičiavajú krémovú textúru a pridávajú vlhkosť a bohatosť receptu. Jedno veľké vajce má ale 75 kalórií a 5g tuku. Ocot a jedlá sóda niekedy urobia sopku v skúmavke. Kyselina octová so sódou vytvára šumivú konzistenciu. V malých dávkach môžu prebublávať aj v koláči. Ocot a sóda majú zanedbateľné kalórie.

Ľanové semienka sú plné zdravých omega-3 mastných kyselín. Sú tiež dobrým zdrojom vlákniny, čo je dôvod, prečo sú dobrou náhradou za vajcia. Zmiešajte ich s vodou, ich nerozpustná vláknina sa stáva lepkavou a gumenou. Miešanie ľanového semienko a vody v mixéri vyrobia krémovú látku, ktorá sa hodí na pečenie lahôdok. Najlepšie sú do pečiva, ktoré zvládne mať orechovú chuť ako palacinky a ovsené sušienky.