1. kolo: Vitamín A
Nazýva sa aj retinol a je rozpustný v tuku. Pri jeho nedostatku telo stráca obranyschopnosť. Potrebujete ho nielen pre silnú imunitu, ale aj pre zdravú pokožku, vlasy, nechty a sliznice. Je nevyhnutný aj na tvorbu zrakového pigmentu rodopsínu, ktorý umožňuje videnie za šera. Jeho zdrojom sú rastlinné farbivá karotény. Spolu s vitamínom A treba prijímať aj dostatok železa, pretože sa zúčastňuje na jeho látkovej premene. V 100 g čerstvej petržlenovej vňate je 8 424 IU (medzinárodných jednotiek) vitamínu A, v rovnakom množstve zelerových listov iba 449 IU. Bod pre petržlenovú vňať.
Stav - 1 : 0

2. kolo: Vitamín K
Ďalší vitamín rozpustný v tuku je zodpovedný za zrážavosť krvi, no zúčastňuje sa aj na iných procesoch v tele. Zlepšuje hojenie rán a jaziev, podporuje správnu činnosť pečene, spomaľuje tvorbu vrások a vyrovnáva farebné nerovnosti pokožky. Nedostatok vitamínu K sa prejavuje poruchami zrážavosti krvi, odvápňovaním kostí a cievnymi problémami. Jeho dostatočný príjem u žien v menopauze pomáha spomaliť úbytok kostnej hmoty. Zo 100 g čerstvej petržlenovej vňate získate 1 640 mikrogramov vitamínu K, zo 100 g zelerovej vňate iba 29,3 mikrogramu. Ďalší bod pre petržlen.
Stav - 2 : 0

3. kolo: Železo
Nízka hladina železa v krvi sa prejavuje málokrvnosťou, búšením srdca, únavou a zvýšenou chorobnosťou. Keď vám výrazne klesla fyzická výkonnosť, ste zimomravá alebo sa zadýchavate na schodoch, možno ste anemická z nedostatku železa. Príčinou môže byť napríklad silná menštruácia u žien v reprodukčnom veku, nevyvážená normálna, vegetariánska i vegánska strava či nedostatok živín pri redukčnej diéte. Odporúčaná denná dávka je 10 až 15 mg. V 100 g čerstvej petržlenovej vňate sa nachádza 6,2 mg železa, v rovnakom množstve zelerových listov iba 0,2 mg. Opäť boduje petržlenová vňať.
Stav - 3 : 0