Problémy s videním totiž nemusia byť spôsobené trvalou zmenou v zakrivení oka, ale tiež „funkčnými problémami“. Teda takými, ktoré majú pôvod v nedostatočnom posilňovaní očných svalov alebo odpočinku.

Zahoďte okuliare!
Mnohé z týchto príčin sa preto dajú zmierniť alebo odstrániť pravidelným praktikovaním telesných, dýchacích a mentálnych jogových techník a vhodnou životosprávou.

krk
Zdroj: Shutterstock

Nechajte oči odpočinúť si
V modernom svete je náš zrak sústavne preťažovaný televíziou, umelým osvetlením či počítačom. Zrak namáhame bez možnosti relaxácie do diaľky. Mrkanie je vhodné najmä pri čítaní. Mrknite trikrát za desať sekúnd, alebo si robte mrkacie prestávky. Vašim očiam to prospeje. Studená voda je vhodná na nenásilné striekanie na zavreté oči. Osviežujúci účinok má tiež striedanie chladnej a teplej vody, ktoré však zakončíte vždy vodou studenou.

Uvoľnite šiju
Chyby zraku môžu vzniknúť i ako dostatok svalovej zatuhnutosti v oblasti krčnej chrbtice. Tým sa znižuje prúdenie krvi, miešanie kvapaliny výživných látok do hlavy. S výdychom pomaly spusťte hlavu vlastnou váhou do predklonu, s nádychom ju uvoľnene vzpriamujte a veďte do záklonu.