Základom každej diéty je náš postoj. Neberte ju ako trest, ale ako cestu k zdravšej štíhlej postave. Na príjem jedla sa treba pozerať s rozumom a láskou k sebe samému. Keď dôjdete do tohto bodu môžete si dopriať aj sladké a veselo maškrtiť. Nezabudnite však na zdravú mieru. Nadbytočný cukor by vo vašom chudnutí urobil zbytočný neporiadok a spôsobil by oddialenie vášho vysnívaného cieľa. A to predsa nechceme.

Káva v úlohe spaľovača tukov
Na začiatku je dôležité uvedomiť si dve veci. Prvú, aký druh kávy pijeme a druhú - s čím ju pijeme. Ako je všeobecne známe najkvalitnejšou kávou je druh arabika. Veľa ľudí sa však rozhoduje podľa ceny a prikláňa sa k robuste, ktorá má aj viac kofeínu, a preto ju niektorí uprednostňujú. V tom by ale nebol háčik. Treba sa radšej pozrieť na dve najčastejšie ingrediencie, a to cukor a mlieko.

chudnutie
Zdroj: Shutterstock

Obľúbenými sladidlami sú biely cukor, trstinový cukor či dokonca med. Vďaka nim sa z lahodeného nápoja stane kalorická bomba. ,,Ak vám čistá káva nechutí a potrebujete si ju dochutiť, dajte si do kávy umelé sladidlo. Niektorí si kávu zase nevedia predstaviť bez mlieka či smotany. Aj tu sa dá nájsť riešenie v podobe rastlinného či nízkotučného mlieka. Avšak určite je vhodnejšie piť kávu nielen bez cukru, ale aj bez ďalších dochucovadiel. Vynikne tak viac jej chuť. Ak si však chcete raz za deň vychutnať svoje milované cappuccino alebo espresso s trochou mlieka, neexistuje žiadny dôvod, prečo by ste nemali. Vaše chudnutie by to nemalo vôbec ohroziť,“ radí špecialistka na ketodiétu, Martina Dvořáková. Navyše káva obsahuje kofeín, ktorý vám dodá dostatok energie, zrýchli metabolizmus, podporí sústredenie a rovnako zníži pocit únavy. Preto je najlepšie dopriať si šálku kvalitnej kávy pred pohybovou aktivitou, pretože vďaka svojim vlastnostiam zefektívni spaľovanie uložených tukov už o niekoľko percent.