Tuky a metabolizmus
Obsahuje vysoké percento vody, proteínov, vápnika i mliečnych tukov, takisto tiež probiotík známych ako priateľské baktérie. Tie pomáhajú regulovať činnosť tráviaceho ústrojenstva, zbavujú zápchy, ovplyvňujú hladinu krvných tukov a urýchľujú regulujú metabolizmus. Najlepšími jogurtmi, aké si môžete zadovážiť sú biele, neochutené a tiež neodtučnené.

Jogurtové lievance s lesným ovocím
Zdroj: Shutterstock

V prípade mliečnych výrobkov totiž platí, že ak výrobca zbaví potravinu väčšiny tukov, výrazne tým znižuje jej výživnú hodnotu a aby nechýbala chuť, dobieha to umelými prísadami či cukrami. Kupované jogurty tak majú rozličné zloženia a je na vás, aby ste dobre čítali kelímky a vybrali si pre seba to najhodnotnejšie. Sledujte, či jogurt obsahuje vlastné mliečne tuky, či nie je dosladený a dochutený a tiež koľko obsahuje bielkovín.

A čo kalórie?
Na kalórie sa v tomto prípade pozerať takmer nemusíte. Platí, že ak je jogurt nízkokalorický, takmer určite bude umelý a nevýživný. Konzumácia bieleho neochuteného jogurtu rozhodne nie je pre všetkých. Zdravé stravovanie však nezakazuje, aby ste si doň niečo pridali. Vhodná je trocha medu pre osladenie, ovsené vločky pre hodnotnejšiu výživu, niekto má rád aj kúsok ovocia či orechov.