Vinníkom tohto nepohodlia je obsah vlákniny. Karfiol jej má proste veľmi veľa. Pokiaľ to s jeho konzumáciou preženiete, už vám neostáva nič iné, len sa držať za brucho.

h
Zdroj: Shutterstock

Pozor na množstvo
Vláknina je nevyhnutnou zložkou stravy. Vyskytuje sa prirodzene v ovocí, celozrnných výrobkoch, v zelenine ako je aj karfiol. Vláknina pomáha pri trávení a vstrebávaní živín a dáva nám pocit plnosti, čo má za následok, že papáme menej a rýchlejšie schudneme. Vláknina môže tiež za zníženú hladinu cholesterolu v krvi, znižuje riziko chorôb, ako je diabetes 2. typu, pomáha ako prevencia niektorých druhov rakoviny a srdcových ochorení. Umiernenosť je však dôležitá. Inak môže vyvolať nežiaduce účinky.

Nežiaduce účinky
Bolesti brucha sú len jeden nežiaduci účinok po požití veľkého množstva karfiolu alebo iných potravín bohatých na vlákninu. Ďalšie vedľajšie účinky sú plynatosť, nadúvanie a hnačka. Najúčinnejší spôsob, ako sa vyhnúť nežiaducim účinkom je pomaly zvýšiť jej príjem. Aj pitná voda podporuje trávenie vlákniny.