Tieto medzinárodné organizácie vyzývajú vlády po celom svete, aby robili lepšiu propagáciu konzumácii rýb. Je to dobrá správa pre každého, kto chce využiť zdravotné výhody stravy, ktorá je bohatá na plody mora, vrátane tehotných žien (a žien, ktoré plánujú tehotenstvo). V správe sa tiež uvádza, že konzumácia rýb v tehotenstve znižuje riziko mozgových vývojových vád plodu a podporuje rýchlu tvorbu neurónov. Inými slovami, deti matiek, ktoré jedia ryby, zatiaľ čo sú tehotné, majú náskok pred ostatnými deťmi.

Tá istá správa konštatuje, že konzumácia rýb, najmä tučných, znižuje riziko ischemickej choroby srdca a nečakaného úmrtia. Takže ryba neprospieva iba vášmu mozgu, ale tiež srdcu. Vedecký výskum ukázal, že omega-3 môžu znížiť riziko infarktu a mŕtvice, Alzheimerovej choroby, niektorých druhov rakoviny, reumatoidnej artritídy, riziko nízkej pôrodnej hmotnosti, postnatálnu depresiu a predčasný pôrod.

Butter Cooked Fish
Zdroj: Honest & Tasty

Vodnaté živočíchy sú tiež plné bielkovín, vitamínu B12, draslíka, selénu a v niektorých morských druhoch je železo a vitamín D. Rovnako ako u ovocia a zeleniny, rôzne druhy rýb a kôrovcov prekypujú rôznymi živinami. Najlepší spôsob, ako dostať do tela všetky výživné hodnoty rýb je ochutnať ich postupne všetky. Z každej trošku.