1. kolo: Vitamín A
Tento vitamín je rozpustný v tuku a funguje ako silný antioxidant. Posilňuje imunitný systém, stará sa o zdravie očí, slizníc, pokožky, kostí, zubov, zúčastňuje sa na krvotvorbe. Je nevyhnutný na tvorbu zrakového pigmentu rodopsínu, ktorý umožňuje videnie za šera. Jeho zdrojom sú rastlinné farbivá – karotény. Vitamín A chráni pred rakovinou ústnej dutiny a pľúc. Pri dlhodobom nedostatku telo stráca obranyschopnosť. V 100 g valeriánky je 7 092 IU (medzinárodných jednotiek) vitamínu A, v 100 g rukoly 2 373 IU. Bod pre valeriánku.
Stav - 1 : 0

2. kolo: Kyselina listová
Vitamín B9, známejší pod názvom kyselina listová, je rozpustný vo vode. Tento vitamín je dôležitý nielen počas tehotenstva pre vývoj a rast plodu, ale aj počas celého života na krvotvorbu, fungovanie nervovej sústavy a na posilňovanie obranyschopnosti organizmu. Nedostatok kyseliny listovej býva príčinou oslabenej imunity, únavy, poruchy rastu a tvorby krviniek, slabosti, bledosti, náladovosti a zhoršenej pamäti. V 100 g valeriánky sa nachádza 14 mikrogramov kyseliny listovej, v 100 g rukoly je až 97 mikrogramov. Bod patrí rukole.
Stav - 1 : 1

3. kolo: Železo
Keď ste zimomravá, nevládzete alebo sa zadýchate na schodoch, možno vám chýba železo. Nízka hladina železa v krvi sa prejavuje málokrvnosťou, búšením srdca, únavou a zvýšenou chorobnosťou. Nedostatkom železa trpia najmä ženy v reprodukčnom veku so silnou menštruáciou. Príčinou môže byť nevyvážená alebo vegetariánska či vegánska strava, ale aj radikálna redukčná diéta. Odporúčaná denná dávka je 10 až 15 mg. V 100 g valeriánky sa nachádza 2,2 mg železa, v rovnakom množstve rukoly 1,5 mg. Bod pre valeriánku.
Stav - 2 : 1