Dnes sa pestujú hlavne v subtropických oblastiach. Pomaranče sa konzumujú buď za čerstva, alebo z nich robíme džús, sú aj vhodnými prílohami a ozdobami hlavných jedál. Jeden pomaranč vám stačí k tomu, aby ste predchádzali mnohým, aj závažným ochoreniam.

Siahnete po nich najmä v zime, keď vás potrápi nachladnutie či chrípka.
Zdroj: Shutterstock

Stačí 100 g
Stačí údajne len 100 g citrusov denne a riziko, že ochoriete na rakovinu sa minimalizuje. Môžete si pomaranč tradične ošúpať, alebo ho vypiť, či v neposlednom rade dať si aspoň šumivú tabletku s pomarančovou príchuťou. Pozor, bez umelých sladidiel. Takže už vieme, že pomaranče sú významným zdrojom vitamínu C. Okrem toho obsahujú ďalšie dôležité prvky a látky pre náš život a zdravie podstatné. Ide dokopy asi o 170 fytochemikálií, ktoré výrazne posilňujú jeho pôsobenie v našom organizme.

Starajú sa o našu pohodu, relax, dobrý pocit, osvieženie, chuť do života, ktorú máme vždy po vypití čerstvého džúsu. Pomaranče sú významným pomocníkom, ak trpíte problémami kože ako akné, máte vráskavejšiu pleť. Kyselina pantoténová, ktorú obsahujú vám naštartuje v bunkách metabolizmus, vyhladí vrásky a napne pokožku. A aby toho nebolo málo, pokračujeme v ďalšom skrášľovaní ženského tela pomarančom, pretože sa stará aj o zdravý rast vlasov a tvorbu vlasových pigmentov. Ak máte problémy s trávením, je vhodný na tvorbu žalúdočnej kyseliny, upraví zlé trávenie a zvýši krvotvorbu.