Nežijú večne, aj ony sa opotrebovávajú a umierajú. Kostná dreň však neustále vyrába nové. Niektoré potraviny nám dokonca pomáhajú zvyšovať ich tvorbu.

Anémia je stav, pri ktorom telo produkuje príliš málo červených krviniek.
Zdroj: Shutterstock
Anémia je stav, pri ktorom telo produkuje príliš málo červených krviniek.

Anémia
Anémia je stav, pri ktorom telo produkuje príliš málo červených krviniek a naše bunky obsahujú málo hemoglobínu. Najbežnejším typom anémie je anémia z nedostatku železa v potrave. Odporúča sa, aby dospelí muži a ženy v menopauze konzumovali aspoň 8 mg železa denne, zatiaľ čo ženy, ktoré práve menštruujú, potrebujú prijať asi 18 mg denne. Konzumácia vitamínu C pomáha zvýšiť vstrebávanie železa z potravín. Ženy by mali prijať aspoň 75 mg a mužov 90 mg vitamínu C denne.

Potraviny bohaté na železo
Konzumácia potravín bohatých na železo môže zabrániť anémii a pomôže udržať všetky svoje bunky nasýtené kyslíkom. Medzi zdroje železa patrí červené mäso, pečeň, fazuľa, šošovica, tmavo zelená listová zelenina ako je špenát a kel, sušené slivky, sušené hrozienka a žĺtky.