Čo je zdravé a čo nie?
V prvom rade by ste mali preskúmať, čo vaša obľúbená zmrzlina obsahuje. Niektoré cenovo výhodné mrazené krémy vyzerajú lákavo a aj chutia, no obsahujú látky, ktorým sa vyhýbate alebo vám nerobia dobre. Na výrobu zmrzlín sa používajú rastlinné oleje. Najlacnejší – a nezdravý – je palmový olej, ktorý má vysoký podiel nasýtených tukov.

Sledujte aj obsah mliečneho tuku, ktorý ovplyvňuje energetickú hodnotu zmrzliny. Je rozdiel či vyrobená zo smotany, z čiastočne odtučneného mlieka, alebo je úplne bez tuku. Ale pozor! Tuk je nosičom chuti a jeho nižší obsah môže byť kompenzovaný vyšším obsahom cukru, aróm či iných prídavných látok. Pri ovocných zmrzlinách si všímajte, či neobsahujú len samé farbivá, arómy a ďalšie náhrady, ktoré majú vytvoriť ilúziu ovocia, no žiadne v nich nie je.

Menej kalórií, viac chuti
Tieto zmrzliny majú nižšiu energetickú hodnotu – okolo 500 kJ/100 g, ale aj tak ju nezabudnite zarátať do denného príjmu a nepreháňajte to s množstvom.

Pri ovocných zmrzlinách si všímajte, či neobsahujú len samé farbivá.
Zdroj: Shutterstock
Pri ovocných zmrzlinách si všímajte, či neobsahujú len samé farbivá.

1. Mrazený jogurt
Menej kilojoulov a menej tuku, ale nemusí to byť pravý jogurt so živými kultúrami. Čítajte zloženie na obale, lebo nemusí mať s jogurtom nič spoločné – iba príchuť.

2. Gelato
Talianska špecialita má menej cukru a tuku a nie je tak našľahaná ako iné zmrzliny, preto má extra hustú textúru, preto vás uspokojí aj jeden kopček.