Obmedzujete zemiaky, aby ste nepribrali? Bola by škoda, keby ste si odopierali jednu z najzdravších potravín na svete. Skoré zemiaky nie sú energeticky výdatnejšie ako iná škrobovitá zelenina, ak ich zbytočne nenadopujete tukom.

Ľahké a chutné
Diétne pripravené zemiaky nezaťažujú tráviacu sústavu, nedráždia žalúdok, nespôsobujú ekzémy ani migrény a sú bezpečné aj pre ľudí s potravinovými alergiami. Skoré zemiaky sú z hľadiska živín jedinečné – obsahujú hodnotné bielkoviny, sacharidy, karotény, vitamíny B a C a pestrú zmes minerálov, najmä draslík, horčík, fosfor, železo, meď, vápnik a zinok. Nachádzajú sa v nich aj špeciálne látky, ktoré upravujú krvný tlak a majú antioxidačné účinky.

Nešúpať!
Skoré zemiaky majú oproti jesenným menej škrobu, nižší glykemický index aj o niečo menej energie, pretože obsahujú viac vody. Jemnú strapatú šupku neodstraňujte, zemiakom dodáva miernu orieškovú príchuť a je výborným zdrojom vlákniny, podobne ako šupka na celozrnných obilninách. Pod šupkou sa nachádza množstvo cenných látok, o ktoré by ste zbytočne prišli. Najdiétnejšie sú varené zemiaky, neobsahujú tuk ani cholesterol. Keď ich budete jesť v primeranom množstve, určite nepriberiete.

Zemiaky pečené v rúre majú iba 8% tuku.
Zdroj: Shutterstock
Zemiaky pečené v rúre majú iba 8% tuku.