Iste viete, že konzumácia niektorých druhov potravín vo veľkých množstvách škodí. Častokrát si ani neuvedomujeme, že ich konzumujeme nadmerne. Ide o tzv. biele zlá v našom jedálnom lístku. Rizikom pre naše zdravie je predovšetkým vysoká konzumácia soli, mnoho rafinovaného bieleho cukru, mlieko i stužené a živočíšne tuky.

Biely cukor
Iste ste už počuli o tom, že hnedý cukor, alebo med je na sladenie nápojov i pokrmov omnoho zdravší. Áno, ale aj drahší, a preto je jednoduchšie siahnuť po klasickom cukre, ktorý sa pridáva aj do mnohých už hotových potravín, ktoré bežne kupujeme. Tak prečo meniť zabehnuté zvyky? Biely cukor škodí našim zubom a telo pripravuje o vápnik a vitamíny. Ak ho konzumujete priveľa, môžete si privodiť bolesti hlavy, a zvýšenú chuť na sladké. Pri hľadaní vhodnej alternatívy klasického cukru mate k dispozícii trstinový cukor, ovocné cukry a med.

Soľ
Nielen cukor, ale aj soľ je nebezpečná. Aj keď je pre organizmus k správnemu fungovaniu nevyhnutná, jej nadmerný príjem spôsobuje vysoký krvný tlak, srdečné choroby i zlyhanie obličiek. Klasickú soľ by ste mali nahradiť morskou soľou, ktorá má priaznivejšie zloženie. Soľte čo najmenej, veď mnohé pokrmy chutia rovnako dobre aj po dochutení bylinkami.