Sladké zemiaky samé o sebe hladinu cholesterolu znižujú. Majú vysoký obsah vlákniny a sú prakticky bez tuku, ak ich budete jesť pečené alebo varené. Ale sladké zemiaky preliate maslom, kyslou smotanou alebo varené na tuku, ho zvýšiť môžu. Sladké zemiaky sa radia medzi superpotravinu. Poskytujú veľa živín a majú málo kalórií. Pomáhajú na krvný tlak, krvný cukor a cholesterol. Sú dobrým zdrojom vlákniny a vitamínu A. Vláknina pomáha znižovať zlý, LDL cholesterol, pomáha nám schudnúť.

Ilustračná snímka
Zdroj: Shutterstock

Výživa
Stredne pečené sladké zemiaky obsahujú asi 100 kalórií. Poskytujú 2,3 g bielkovín, 23,6 g sacharidov a 0,17 g tuku. Podobne ako všetky druhy zeleniny a potraviny rastlinného pôvodu, sladké zemiaky neobsahujú cholesterol. Môžeme ich pokojne zaradiť do nášho diétneho plánu, ktorý obmedzuje spotrebu tukov na 50 g denne. Sladké zemiaky nám cholesterol zvýšia, ak s nimi povaríme vajíčka (212 mg cholesterolu v každom) a maslo (33 mg v 1 polievkovej lyžici). Aj cukor zvyšuje hladinu triglyceridov.