Zmena stravy znamená okamžite iný menzes!

Zmena stravy znamená okamžite iný menzes!

Menštruačný cyklus môže byť nevyspytateľný a spôsobiť veľké problémy. Kŕče, bolesti hlavy, nadúvanie, depresie, podráždenosť, akné a únavu. To sú len niektoré z najčastejších problémov spojených s menštruáciou.

Tieto trápenia však môžu byť odstránené tabletkovou liečbou, ale vedia ustúpiť aj zmenou nášho jedálnička. Diétne zmeny môžu mať významný vplyv na spoločné menštruačné problémy.

Vápnik a vitamín D
Ženy, ktoré trpia predmenštruačným syndrómom, často majú nízke hladiny vápnika a vitamínu D. Aj preto môžu doplnky stravy s týmito látkami znížiť závažnosť príznakov PMS. Aj pitie obyčajného nízkotučného mlieka významne znižuje riziko PMS.

Voda
Nadúvanie je spôsobené tým, že telo zadržiava prebytočnú vodu. Hoci to môže znieť kontraproduktívne, ale konzumácia väčšieho množstva vody skutočne pomáha telu zbaviť sa zadržanej tekutiny. Je tiež dôležité zabrániť konzumácii potravín, ktoré majú vysoký obsah sodíka, ktorý ovplyvňuje zavodňovanie organizmu.

Spoločnými vinníkmi sú nezdravé potraviny ako zemiakové lupienky, rýchle občerstvenie a balené polotovary. Potraviny s vysokým obsahom draslíka, ako sú banány, orechy, hydina a ryby, sú prospešné, pretože pomáhajú odstrániť prebytočnú vodu z vašich obličiek.

Príjem potravy
Nie je to nič nezvyčajné, meniť stravovacie návyky počas predmenštruačného obdobia. Množstvo a druhy potravín majú tendenciu výrazne ovplyvňovať PMS a menzes. Konkrétne, ženy majú tendenciu jesť počas mesiačikov samé nezdravé veci.

Kofeín
Príjem kofeínu je spojený so zvýšenou citlivosťou prsníkov, podráždenosťou a bolesťami hlavy počas predmenštruačného obdobia. Zníženie príjmu kofeínu môže zmierniť tieto príznaky. Aj preto by ste mali pátrať po kofeíne aj v potravinách a nápojoch, ktoré budete konzumovať. Stále môžete konzumovať kávu, ale rozhodnite sa pre kávu bez kofeínu. Znížte príjem kofeínu postupne, aby sa predišlo príznakom z vysadenia, ako sú bolesti hlavy a únava.

Cesnak
Aj cesnak môže byť schopný pomôcť kontrolovať niektoré z nepríjemných menštruačných príznakov, vrátane silného krvácania a bolesti. Používajte cesnak tesne pred začiatkom menštruačného cyklu. Zmixujte strúčiky cesnaku s teplým mliekom. Ak netúžite po jeho aromatickej chuti, vezmite si cesnakové doplnky výživy, ktoré sú bez zápachu.

Autor: bb
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Podobné články

"Najnovšie z Intímne zdravie"

Poradňa