1. kolo: Vitamín K
Tento vitamín rozpustný v tuku je nevyhnutný pre správnu zrážavosť krvi a činnosť pečene aj pre ukladanie vápnika do kostí. Jeho dostatočný príjem u žien v menopauze pomáha spomaliť úbytok kostnej hmoty. Skúma sa jeho využitie pri liečbe neurodegeneratívnych chorôb, lebo chráni mozgové neuróny pred poškodením. V 100 g brokolice je 102 mikrogramov vitamínu K, v 100 g ružičkového kelu 177 mikrogramov. Bod pre ružičkový kel.
Stav - 0 : 1

2. kolo: Železo
Nedostatok železa v krvi sa prejavuje málokrvnosťou, búšením srdca, únavou a zvýšenou chorobnosťou. Keď vám očividne klesla fyzická výkonnosť, ste zimomravá alebo sa zadýchavate na schodoch, možno ste anemická z nedostatku železa. Príčinou môže byť napríklad silná menštruácia, vegetariánska strava i drastická diéta. V 100 g brokolice sa nachádza 0,73 mg železa, v rovnakom množstve ružičkového kelu 1,4 mg. Opäť bodujú kelíky.
Stav - 0 : 2

brokolica
Zdroj: Shutterstock

3. kolo: Vláknina
Nestráviteľná a pritom veľmi dôležitá zložka potravy sa stará o dobré trávenie, odvádza z tela škodlivé látky a chráni pred rakovinou hrubého čreva. Vláknina nezvyšuje krvný cukor, pomáha udržiavať optimálnu hmotnosť a znižuje riziko srdcovo-cievnych ochorení. Ženy by denne mali prijať v strave 25 g vlákniny, muži 30 g. Zo 100 g brokolice získate 2,6 g vlákniny, zo 100 g ružičkového kelu 3,8 mg. Ďalší bod pre ružičkový kel.
Stav - 0 : 3

Víťaz: Ružičkový kel
Chutná zelenina s nízkou energetickou hodnotou má výbornú sýtiacu schopnosť, preto je ideálna pri udržiavaní hmotnosti aj pri chudnutí. Ružičkový kel je bohatý na vápnik, kyselinu listovú, draslík, meď, mangán, fosfor a na vitamíny B, C a E. Odporúča sa na prevenciu anémie, osteoporózy, pri poruchách štítnej žľazy a látkovej premeny. Obsahuje kokteil živín, ktoré podporujú tvorbu kolagénu. Minihlávky sú zásobárňou antioxidantov zo skupiny karotenoidov, ktoré chránia pred rakovinou maternice u žien a prostaty u mužov.

kel
Zdroj: Shutterstock