Základnou príčinou studených končatín je nedostatočná cirkulácia krvi v týchto „najvzdialenejších“ častiach tela. Existuje však jednoduché a chutné riešenie. Čo by ste mali jesť?

Vitamín E
Tento dôležitý antioxidant je potrebný na ochranu buniek a správne fungovanie krvného obehu, nervovej a tráviacej sústavy. Rozširuje kapiláry, zlepšuje prekrvenie a podporuje tvorbu červených krviniek. Odporúčaná denná dávka je 10 mg, na vstrebávanie je potrebné malé množstvo tuku. Vitamín E doplnia tekvice, zelená listová zelenina, orechy, slnečnicové semienka, mandle, ryby, rastlinné oleje, maslo, obilné klíčky, sójové bôby, vajcia, mäso a mliečne výrobky.

Orechové jadrá majú príjemnú arómu a chuť na jazyku. Čerstvo pozberané si však musia nejaký čas poležať na suchom, tmavom a vetranom mieste.
Zdroj: profimedia

Vitamín B3
Niacín pomáha stabilizovať nervovú a obehovú sústavu. Zároveň rozširuje periférne vlásočnice, čím zlepšuje prekrvenie nôh a rúk. Je nevyhnutný pri tvorbe energie v bunkách, pre činnosť srdca a svalov aj pre udržiavanie zdravej pokožky a dobrého trávenia. Ženy potrebujú denne 13 až 15 mg, muži 15 až 20 mg vitamínu B3. Najviac niacínu obsahuje pečeň, vajcia, mlieko, syry, hnedá ryža, celozrnné obilniny, sezam, huby, arašidy, strukoviny.

Vitamín B12
Kobalamín pomáha udržiavať zdravé nervy a krvinky, je nevyhnutný na krvotvorbu a chráni pred pernicióznou anémiou, ktorá môže byť príčinou studených rúk a nôh. Denná potreba je 2,5 až 7 mikrogramov. Najdôležitejšie zdroje: hovädzie mäso, pečeň, ryby, hydina, vajcia, mlieko a mliečne výrobky, obohatené cereálie.