1 kolo: Energia
Snažíte sa zhodiť kilá, ktoré ste nechtiac nabrali počas karantény? Ak kontrolujete množstvo cukru v potravinách, možno si odopierate sladké ovocie. Čerstvé ovocie je však dôležitý zdroj vitamínov a minerálnych látok a obsahuje len malé množstvo jednoduchých cukrov. Navyše, pri jeho trávení sa uvoľňuje voda a rozpustná vláknina, preto sa cukor sa vstrebáva optimálnou rýchlosťou a nedochádza k výkyvom hladiny krvného cukru. Energetická hodnota 100 g sladkých čerešní je 264 kJ, rovnakého množstva višní 209 kJ. Bod pre višne.
Stav: 0 : 1

Višne
Zdroj: profimedia.sk
Višne

2 kolo: Vitamín C
Jeden z najdôležitejších vitamínov a zároveň silný antioxidant, ktorý je nevyhnutný na udržanie dobrého zdravia. Kyselina askorbová je pre ľudský organizmus nenahraditeľná, pretože bez nej by nefungovali telesné orgány ani imunitný systém. Ľudské telo si vitamín C nedokáže vyrobiť, preto ho treba pravidelne dopĺňať – minimálne 60 mg denne. Medzi jeho najlepšie zdroje patrí čerstvé ovocie a zelenina. V 100 g čerešní sa nachádza 7 mg vitamínu C, v rovnakom množstve višní 10 mg. Bod opäť získavajú višne.
Stav: 0 : 2

3 kolo: Draslík
Táto minerálna látka má na starosti regulovanie telesných tekutín a udržiavanie optimálneho krvného tlaku, preto je dôležitá pre zdravé srdce a nervovú sústavu. Správny príjem draslíka chráni pred mŕtvicou, osteoporózou i obličkovými kameňmi. Nedostatok sa prejavuje únavou, arytmiou, zvýšeným krvným tlakom, svalovými kŕčmi. Dospelí potrebujú denne 3 500 až 4 700 mg. K stratám draslíka dochádza pri hnačkách, užívaní niektorých liekov a pri diétach. V 100 g čerešní sa nachádza 222 mg draslíka, v 100 g višní 173 mg. Bod pre čerešne.
Stav: 1 : 2

Čerešne
Zdroj: profimedia
Čerešne