1. kolo: Kofein
Kofeínové nápoje sú obľúbené pre povzbudzujúce účinky. Kofeín obsahujú listy, plody a semená najmenej 60 rastlín, najznámejšie sú kávové zrná a listy čajovníka. Menej kofeínu obsahujú tzv. raňajkové druhy čierneho čaju a zelený čaj, konečné množstvo kofeínu však závisí aj od času lúhovania a množstva sušeného čaju. Zatiaľ čo 230 ml čierneho čaju pripraveného z 2 g sušených lístkov obsahuje po 3 minútach lúhovania 30 až 60 mg kofeínu, v rovnako pripravenom nápoji zo zeleného čaju je 15 až 35 mg kofeínu. Bod pre zelený čaj.
Stav – 0 : 1

Čierny čaj
Zdroj: Shutterstock
Čierny čaj

2. kolo: Benefity
Čierny čaj podporuje činnosť srdca a trávenie, zlepšuje kognitívne a mentálne funkcie a prispieva k vyrovnávaniu hladiny krvného cukru. Zelený čaj posilňuje imunitný systém, podporuje činnosť mozgu, zrýchľuje metabolizmus, pomáha pri kontrole hmotnosti, detoxikuje a prispieva k zdraviu pokožky. Špecialitou zeleného čaju je veľké množstvo antioxidantu známeho pod skratkou EGCG (epigalokatechín galát). Podľa výskumov ide o silný antioxi- dant, ktorý má protirakovinové účinky a chráni aj pred ďalšími ochoreniami. Bod pre zelený čaj.
Stav – 0 : 2

3. kolo: Príprava
Čierny čaj sa pripravuje zalie- vaním vodou zohriatou na 100 stupňov Celzia. Odporúčaný čas lúhovania je 2 až 5 minút, jednu dávku sušených lístkov môžete zaliať iba raz. Na prípravu zeleného čaju potrebujete vodu zohriatu na 70 až 85 stupňov Celzia, pretože zaliaty vriacou vodou nepríjemne zhorkne. Sypaný zelený čaj môžete lúhovať až 4-krát po sebe. Prvé lúhovanie by nemalo trvať dlhšie ako 2 až 3 minúty, inak nápoj dostane trávovú pachuť. Pri ďalších lúhovaniach treba mierne zvýšiť teplotu vody a predĺžiť čas. Opäť boduje zelený čaj.
Stav – 0 : 3