Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Čo o vás prezradí prvý dojem?

Reklama

Na vzhľade nezáleží alebo šaty robia človeka? Ktoré tvrdenie je platné, podľa vás? Podľa renomovaných personálnych odborníkov prvé. Čo pri výberovom konaní do zamestnania zapôsobí a vytvorí v podvedomí určitý dojem, je práve vzhľad uchádzača, uchádzačky o prácu.



Tento dojem môže byť pozitívnejší alebo negatívnejší ako je objektívna skutočnosť, ktorá predstavuje schopnosti daného človeka, ale ako je známe, tie záporné dojmy a predsudky sa oveľa ťažšie búrajú.

Formálnosť i kreativita
Podľa zamerania oblasti vašej pracovnej činnosti musíte dôkladne zvážiť štýl outfitu. Umelecké, tvorivé a marketingové oblasti uprednostňujú určitú nápaditosť a originalitu, nemyslíme tým ale extravaganciu a lacné pútanie.

Ostatné pozície, v ktorých prichádza k formálnemu styku so zákazníkom alebo spolupracovníkmi, vyžadujú určitú strohosť a formálnosť, skôr nevýraznejšie odtiene a zakryté telo, v lete kostýmová sukňa.

Na pohovory na bankové, úradnícke, finančnícke, manažérske posty alebo také, v ktorých budete musieť vystupovať verejne alebo pred väčšími skupinami, je nevyhnutný biznis dress code, na nižšie a bežné kancelárske stačí „bussiness casual“, teda každodenný podnikateľský, o niečo uvoľnenejší, ale stále pracovný a formálny štýl.

Kvalitne, ale nie okázalo
Ak hľadáte investora alebo platformu pre svojej podnikanie, dbajte na odev, ale aj doplnky mimoriadne dôsledne. Stavte na čisté línie, no originálne a kvalitné maličkosti. Žiadne lacné napodobeniny a radšej striedmosť ako okázalosť, ale vezmite si napríklad značkové hodinky. Pri akomkoľvek pohovore tiež klaďte veľký dôraz na úpravu rúk, sú po tvári zásadným centrom pozornosti.

Vy, ale v pracovnom
Celý váš zjav a imidž – a samozrejme aj vaše vystupovanie, by mali zodpovedať vašej osobnosti, ale okresanej o súkromný mód, čiže vydelenej o doplnky a kúsky oblečenia či veci, ktoré klasicky nosíte so sebou.

Upravená, nie vyzývavá

Na schôdzku by nemala prísť "upachtená" účtovníčka, ktorá nevie, kde jej hlava stojí, s aktovkou plnou lajstier, ani spoločensky nalíčená femme fatale, ale upravená, milá vyrovnaná a sústredená potenciálna zamestnankyňa. To by mal reflektovať aj účes, radšej zopnutý a uhladený ako voľne rozpustený, extravagantný alebo slávnostný. Opäť ale záleží na diskutovanej pozícii.

Absolútnym tabu v akejkoľvek pozícii je vyzývavosť a priehľadné materiály, pritesné kúsky či odvážne strihy. Dávate nimi totiž signál, že ich potrebujete na zaujatie pozornosti alebo jej odpútanie od nedostatočnej kvalifikácie a schopností. Oblečenie by na pracovnom pohovore malo zvýrazňovať, nie znehodnocovať vašu (profesionálnu) osobnosť. A podčiarkovať jej najsilnejšie devízy.

Autor: Mirka

Vyberáme pre vás niečo PLUS