1. Vyčleňte si priestor
Podľa teoretikov aj praktikov je nevyhnutné vyčleniť si priestor, ktorý by vás mal povzbudzovať k sústredeniu sa a efektivite. Mnohí doma pracovňu nemajú, preto je potrebné zariadiť si aspoň svoj „výklenok“, odhlučniť ho, do popredia posunúť pracovné predmety, do úzadia tie osobné či neporiadok.

2. Vytvorte rutinu
Dôležité je stanoviť si pravidelné úlohy, návyky, rovnaké prostredia pre určité činnosti. Váš mozog si to postupne uloží do „záznamu“ a v budúcnosti vám prácu uľahčí.

3. Stanovte plán
Najskôr e-maily, potom telefonáty, práca, kontrola úloh, zadávanie úloh na ďalší deň. Alebo úplne naopak. Začať s najťažšou, najľahšou či s obľúbenou pracovnou úlohou? Je to na vás, chce to však systém. Existuje mnoho online pomôcok na poskladanie denného plánu, ktoré vám odľahčia myseľ a zvýšia efektivitu.

d
Zdroj: Shutterstock

4. Nezabudnite na prestávky
Umožnia vám znížiť napätie aj dodržať stanovený časový harmonogram práce – a už ho nepredlžovať, čo je tiež veľmi dôležité.

5. Odpustite si
Bez ohľadu na to, ako starostlivo si naplánujete domáci pracovný deň, vždy sa môže stať niečo neočakávané. Niečo sa vám doma pokazí, musíte sa náhle postarať o dieťa alebo vám zrazu zavolá starý známy. Odpustite si to a povedzte si: „v poriadku“, no vráťte sa späť do pracovného módu. Ak ste z neho už nadobro vypadli, skúste to v nasledujúci deň skoro ráno.