Maliny

Vďaka obsahu vitamínu C posilňujú imunitu, vitamín A zabraňuje poruchám zraku, najmä šeroslepote a zákalom. Pôsobí tiež proti stresu a migréne. Minerálne látky ako fosfor a železo pomáhajú pri tvorbe krvi aj pri správnej funkcii srdca a nervovej sústavy. Vápnik sa zasa stará o zdravé kosti a zuby. Maliny obsahujú aj triesloviny, ktoré pomáhajú čistiť črevá a odvádzajú z tela prebytočné tekutiny. Antioxidanty chránia organizmus pred rakovinou.

Ako ich uchováte
Ideálne je zmrazovanie, ale môžete z nich vyrábať kompóty aj džemy.
Zdroj: shutterstock
Ako ich uchováte Ideálne je zmrazovanie, ale môžete z nich vyrábať kompóty aj džemy.

Maliny sú cenné pri liečbe zápalových ochorení a reumatizmu. Znižujú krvný tlak, hladinu cukru a cholesterolu v krvi. Hodia sa aj ako doplnok pri liečbe málokrvnosti a ranných nevoľností tehotných žien. Pomáhajú aj pri ženských problémoch spojených s menštruačným cyklom.

TIP

Využite liečivú silu malinových listov. Nasušte ich a používajte počas celého roka na prípravu čaju. Pomáha, keď ste chorá, máte hnačku alebo zapálenú ústnu dutinu.