Ryby patria medzi 10 najzdravších potravín na svete. Ľahko stráviteľné mäso obsahuje hodnotné bielkoviny, zdravé tuky omega-3 a omega-6, vitamíny A, D a E dôležité na imunitu, vápnik, horčík, fosfor a draslík, morské ryby aj veľa jódu.

Zlepšujú pamäť
Strava bohatá na mastné kyseliny omega-3 prospieva nielen srdcu a cievam, ale aj mozgu, kĺbom a nervom. Na podporu pamäti sa odporúča týždenne zjesť 2 až 3 porcie rýb. Keď ste mrzutá či bez nálady, naordinujte si rybacie dni. Ak je v tele nízka hladina kyselín omega-3, zároveň býva nízka aj hladina hormónu dobrej nálady – sérotonínu. Výskumy ukázali, že ženy, ktoré často jedia ryby, menej trpia depresiami, muži sú vraj pokojnejší.

Vyhladzujú vrásky
Zdroj: Shutterstock
Vyhladzujú vrásky

Mastné čísla
Denne by ste mali zjesť aspoň 0,5 g mastných kyselín omega-3 alebo najmenej 3 g za týždeň. Ktoré ryby ich majú najviac v 100 g? Makrela 2,6 g, losos 1,9 g, sleď 1,7 g, tuniak 1,6 g.