1. kolo: Vitamín A
Tento vitamín rozpustný v tukoch je potrebný pre silnú imunitu. Je nevyhnutný aj na tvorbu zrakového pigmentu rodopsínu, ktorý umožňuje videnie za šera, a na vývoj epitelu. Nedostatok vitamínu A vedie k šeroslepote a k rohovateniu buniek. Jeho zdrojom antioxidantu sú rastlinné farbivá – karotény. V 100 g čerstvej bazalky sa nachádza 5 275 IU (medzinárodných jednotiek) vitamínu A, v rovnakom množstve oregana 1701 IU. Bod pre bazalku.
Stav: 1 : 0

2. kolo: Vitamín C
Osvedčený vitamín na posilnenie imunity a celkového zdravia. Podporuje tvorbu bielych krviniek a protilátok, ktoré majú za úlohu rozpoznať a zneškodniť nebezpečné mikroorganizmy. Vitamín C má silné antioxidačné účinky a je dobrou prevenciou nielen sezónneho prechladnutia a chrípky, ale aj srdcovo-cievnych a nádorových ochorení. V 100 g bazalkových listov je 18 mg vitamínu C, v 100 g oreganových listov 2,3 mg. Opäť bod pre bazalku.
Stav: 2 : 0

3. kolo: Vitamín K
Aj tento vitamín je rozpustný v tukoch a je nevyhnutný na správne fungovanie proteínov, ktoré sú zodpovedné za zrážavosť krvi. Zúčastňuje sa aj na ďalších dôležitých procesoch v tele, ako je mineralizácia kostí a rast buniek. Pri nedostatku dochádza k poruchám zrážavosti krvi, odvápňovaniu kostí a cievnym poruchám. Zo 100 g čerstvej bazalky získate 414,8 mikrogramov vitamínu K, z rovnakého množstva oregana 621,7 mikrogramov. Bod patrí oreganu.
Stav: 2 : 1