1. Karfiol
Nutrične bohatá hlúbová zelenina obsahuje najmä vitamíny C a K, kyselinu listovú, zároveň je to výborný zdroj vlákniny a indolov – zlúčenín s protizápalovými účinkami. Najlepší je varený karfiol, ktorý môžete podávať ako prílohu namiesto zemiakov, alebo zapekaný.

obličky
Zdroj: Shutterstock

2. Červené hrozno
Obrovské množstvo živín v malom balení. Okrem veľkého množstva vitamínu C obsahuje cenné antioxidanty flavonoidy, najmä resveratrol. Ideálne jesenné ovocie na desiatu či na olovrant.

Aj po ľahšom covide môžu vaše obličky výrazne utrpieť.
Zdroj: Shutterstock

3. Cibuľa a cesnak
Cesnak, pažítka a mladá cibuľka sú skvelé náhrady soli, ktorá obličkám neprospieva. Zelenina z cibuľovej rodiny je dobrý zdroj mangánu, vitamínu C, vitamínu B6 a zlúčenín síry, ktoré chránia pred zápalmi. Zvýrazní chuť pokrmov, takže ich stačí menej osoliť.

4. Bulgur
Výborná alternatíva bežne konzumovaných obilnín, obsahuje veľa vitamínov skupiny B, horčík, železo a mangán. Bulgur vám dodá aj rastlinné bielkoviny, ktoré šetria obličky, a vlákninu potrebnú na dobré trávenie.