V dôsledku nezdravého životného štýlu a s pribúdajúcimi rokmi však často dochádza k narušeniu hormonálnej rovnováhy, čo vedie k rôznym zdravotným problémom. Čo okrem veku môžete ovplyvniť?

1. Viac bielkovín
Dbajte na to, aby ste prijímali dostatok bielkovín, minimálne 20 až 30 g v každom jedle. Fungujú ako spúšťač produkcie hormónov, ktoré brzdia apetít, zrýchľujú metabolizmus aj spaľovanie tukov. Jedlo, ktoré obsahuje 30 percent bielkovín, zasýti lepšie a na dlhší čas ako jedlo, v ktorom je iba 10 percent bielkovín.

Prečo jesť vajíčka?
Zdroj: Shutterstock

2. Menej cukru
Ak obmedzíte na minimum cukor a potraviny, ktoré ho obsahujú, klesnú hladiny inzulínu a zvýši sa citlivosť na inzulín. Podľa mnohých výskumov je to osobitne dôležité pre ľudí s nadváhou či obezitou v prediabetickom štádiu a u žien s polycystickými vaječníkmi.

3. Iba zdravé tuky
Vyhýbajte sa tukom obsahujúcim transmastné kyseliny, ktoré sa považujú za najrizikovejšiu živinu v potravinách, navyše zvyšujú ukladanie tuku do zásob v oblasti brucha. Naopak, zdravé tuky bohaté na mastné kyseliny omega-3 a omega-6 stimulujú produkciu hormónov, ktoré kontrolujú apetít.