Ako často jete zelený šalát? Odborníci na výživu odporúčajú skonzumovať najmenej 2,5 kila šalátu za rok, ale čím viac, tým lepšie. Listové šaláty vám doplnia vitamíny A, B, C a E a minerálne látky, najmä horčík, vápnik, zinok, mangán a chróm. Obsahujú aj množstvo rastlinných antioxidantov, najmä flavonoidov, a vlákniny. Šaláty by ste mali jesť každý deň, ak trpíte bolesťami hlavy, nervozitou a kŕčmi v lýtkach.

Hlávkový šalát
Najbežnejší druh šalátu má v porovnaní s ostatnými veľa železa, draslíka a vitamínu K. Zelené listy obsahujú veľa chlorofylu, ktorý na seba viaže horčík. Pri trávení sa horčík uvoľní a telo ho dokáže výborne využiť. Odrody s červenými listami dodajú viac betakaroténu a kyseliny listovej.

Šťavnatý ľadový
Krehké hlávky ľadového šalátu majú výbornú sýtiacu schopnosť a minimálnu energetickú hodnotu – okolo 68 kJ/100 g. Tento obľúbený šalát je bohatý na draslík a má veľmi nízky glykemický index, preto stabilizuje hladinu krvného cukru. Posilňuje pri únave, zlepšuje trávenie aj spaľovanie tukov.