Máte doma veľa vajec? Dať si ich aj pred spaním?


Serotonín
Je to jedna z chemických látok, ktorá indukuje ospalosť. Jesť potraviny, ktoré tento proces podporujú vám môže pomôcť zaspať. Ak trpíte nespavosťou, porozprávajte sa so svojím lekárom o tom, či pridať vajcia do nočného jedálnička. Je to efektívna možnosť liečby aj pre vás. Konzumácia vajec s obsahom sacharidov je účinnejší proces uvoľňovania serotonínu. Deje sa tak preto, že sacharidy uvoľňujú inzulín, čo tlačí ostatné aminokyseliny do svalov a otvárajú tak cestu tryptofánu do mozgu.

Nezdravé sacharidy ako sú sušienky, vás môžu udržať naopak hore. Spolu s trochou vápnika môžu vajíčka umožniť telu využívať tryptofán na vytváranie aj melatonínu, druhej látky v mozgu, ktorá pracuje na výrobe ospalosti. Komplexné sacharidy a vápnik, v kombinácii s proteínom s vajciami, sú ideálna zmes pre nočné jedlo. Praženica posypaná strúhaným syrom a plátkom celozrnného toastu je najjednoduchší spôsob, ako ťažiť z uspávacích účinkov vajec.

Máte doma veľa vajec? Dať si ich aj pred spaním?

Omeleta je top
Alebo skúste omeletu s plátkami zeleniny a syra, ktorá zahŕňa zdravú zmes bielkovín, sacharidov a vápnika. Kým vajíčka sú zdravé nočné jedlo, ktoré vám môže pomôcť zaspať a sú plné živín, za určitých okolností môžu byť tieto výhody aj potlačené. Jedlo, ktorého je príliš veľa, vás môže v noci v žalúdku tlačiť. Pikantné a mastné jedlá môžu zhoršiť žalúdočné šťavy a udržať vás bez spánku. Vyhnite sa preto vajíčkam s čili, so slaninkou, klobáskou a veľkým množstvom syra. Obmedzte aj nápoje asi 90 minút pred spaním.

Autor: maj
Foto: Shutterstock