1. Jogurt
Živé jogurty obsahujú probiotické baktérie, ktoré udržiavajú zdravú črevnú mikroflóru a silnú imunitu, pretože až 85 percent imunitných buniek sídli v črevách. Vedci zistili, že jedna porcia živého jogurtu posilní imunitu efektívnejšie ako probiotiká v tabletkách.
Koľko denne? Dva jogurty po 150 g.
TIP! Jogurt s ovocím zjedzte na raňajky, bielym zalejte zeleninový šalát na ľahkú večeru.

2. Ovsené vločky
Ovos a jačmeň obsahujú betaglukán - typ vlákniny s antimikrobiálnymi a antioxidačnými vlastnosťami. Pravidelná konzumácia potravín bohatých na betaglukán podporí obranychopnosť, okrem toho urýchľuje hojenie rán a zlepšuje účinok antibiotík, čím skracuje čas liečenia.
Koľko denne? Jedna až dve porcie.
TIP! Namiesto müsli si dajte ovsenú kašu.

Vločky s hruškou a mandľami
Zdroj: Shutterstock

3.  Cesnak a cibuľa
Obsahujú alicín – aromatickú silicu so silnými antibakteriálnymi a antimykotickými účinkami. Fungujú ako prírodné antibiotikum, posilňujú imunitu, liečia infekcie dýchacích ciest, navyše znižujú krvný tlak i cholesterol. Britskí vedci zistili, že ľudia, ktorí počas 12 týždňov jedli cesnak, boli o tretinu odolnejší proti nachladnutiu ako tí, ktorí cesnak nejedli vôbec.
Koľko denne? 60 g surovej alebo varenej cibule a 5 g cesnaku.
TIP! Cibuľu pokrájajte do šalátu, cesnak do varenia.