Kedy sa toto všetko skončí? Podobnú otázku si kladú tisícky žien, ktoré sa ocitli zatvorené za múrmi svojich bytov. Frustráciu či nudu mnohé bezmyšlienkovito zaháňajú zobkaním všetkého, čo im príde do cesty. Aj v domácej izolácii sa však dá stravovať rozumne, dokonca i schudnúť. Tu je 5 jednoduchých pravidiel, ako sa udržať v kondícii.

1. Pravidelnosť
Denný príjem potravy rozdeľte do pravidelných intervalov. Vyhovujúci rozstup medzi jedlami sa môže vzhľadom na metabolické rozdiely u jednotlivcov líšiť, ale v zásade by ste mali jesť každé 2 až 3 hodiny. Denne by ste mali mať 3 väčšie jedlá - raňajky, obed, večeru - a 2 menšie - desiatu a olovrant. Pravidelný prísun energie totiž chráni pred návalmi „vlčieho“ hladu a nekontrolovaným maškrtením.

Nezabúdajte na dostatok zeleniny – ideálne 500 g denne.
Zdroj: Shutterstock
Nezabúdajte na dostatok zeleniny – ideálne 500 g denne.

2. Pestrosť
Hoci dostupnosť niektorých potravín môže byť v období karanténnych opatrení obmedzená, skúste si vždy zostaviť pestrý jedálny lístok. Nezabúdajte na dostatok zeleniny – ideálne 500 g denne. Ak nezoženiete čerstvú, pripravte si mrazenú, ktorá je takisto hodnotná. Pre optimálne funkcie organizmu sú dôležité aj bielkoviny. Okrem mäsa či rýb ich obsahujú v dostatočnom množstve vajcia a strukoviny. V kombinácii s kvalitnými obilninami - pohánkou, pšenom, quinoou alebo ryžou - hravo pripravíte zdravé a nutrične bohaté pokrmy.