Ak ste vegetariánka alebo mäso nepatrí medzi vaše obľúbené potraviny, strukoviny vám poskytnú potrebnú dávku bielkovín, vlákniny a minerálnych látok. Diétne pripravené sú ideálne pre fyzicky aktívnych ľudí, športovcov, vegetariánov i diabetikov. Odborníci na výživu ich odporúčajú na prevenciu nadváhy aj pri redukčných diétach. Ľahšie sa s nimi chudne a telo pri tom netrpí nedostatkom dôležitých živín.

Zelený hrášok
Viete, že 150-gramová porcia obsahuje viac bielkovín ako vajce? Okrem toho vám dodá tri štvrtiny dennej potreby vitamínu C, tretinu vitamínu K a tiamínu a štvrtinu mangánu. V hrášku je aj veľa betakaroténu, vitamínov skupiny B, draslíka, fosforu, síry, horčíka, vápnika, železa a zinku. Čerstvý hrášok je najchutnejší prírodný liek na vysoký tlak a chronické ochorenie obličiek. Kyselina listová a vitamín B6 blahodarne pôsobia na srdcovo-cievny systém, niacín znižuje hladinu cholesterolu v krvi, vitamín K je dôležitý pre zdravé kosti, luteín chráni oči pred sivým zákalom a degeneráciou makuly.

Čerstvý hrášok je najchutnejší prírodný liek na vysoký tlak a chronické ochorenie obličiek.
Zdroj: Shutterstock
Čerstvý hrášok je najchutnejší prírodný liek na vysoký tlak a chronické ochorenie obličiek.

Fazuľové strúčiky
Ak hľadáte prírodný lifting na vrásky, pravidelne jedzte krehké zelené strúčiky, samozrejme, tepelne upravené, pretože zasurova sú mierne jedovaté. Pravidelná konzumácia fazuľky zlepšuje kvalitu pleti, nechtov a vlasov a pomôže vám zhodiť zopár kíl. Fazuľka obsahuje až 90 percent vody, vitamíny A, B, C a E, pestrú paletu minerálov, rastlinné bielkoviny a nukleové kyseliny, potrebné na stavbu telesných buniek. Už 200 g dusenej fazuľky pokryje dennú potrebu provitamínu A. Vysoký obsah vlákniny podporuje trávenie a pomáha odvádzať z tela škodlivé látky.