1. Všetko v jednom
Vajcia patria medzi najvýživnejšie potraviny. Stredne veľké varené vajce má len 320 kJ, ale obsahuje prakticky všetko, čo potrebujete. Bielok vám dodá 6 g bielkovín, žĺtok 5 g zdravých tukov a komplex vitamínov, minerálov a antioxidantov, najmä luteín a zeaxantín.

Pozor na konzumáciu zvyškov potravín - niektoré nie sú vhodné na opakované ohrievanie.
Zdroj: Getty Images

2. Nezvýšia cholesterol
Napriek tomu, že jedno vajce obsahuje vyše polovice odporúčaného denného množstva cholesterolu, u zdravého človeka nezvýši jeho hladinu v krvi. Podľa výskumov cholesterol stúpol iba u ľudí, ktorí trpeli nejakým ochorením, napríklad familiárnou hypercholesterolémiou - vrodenou poruchou vychytávania LDL cholesterolu v krvi a pečeni.

3. Zmierňujú stres
Cholín je dôležitá látka, o jej existencii však mnohí ľudia ani netušia. Je súčasťou acetylcholínu, zlúčeniny, ktorá je nevyhnutná pre činnosť nervov a svalov. Zlepšuje pamäť, sústredenie, upokojuje a zvyšuje odolnosť proti stresu. V jednom vajci je vyše 100 mg cholínu a patrí medzi jeho najlepšie zdroje.